MENA.RO

Blog despre produse artizanale si decoratiuni

Calatoriile si arta se imbina perfect

Am avut ocazia sa calatoresc prin Europa, dar am vazut doar cateva tari, printre care si Italia. Si va spun sincer, mi-a placut foarte mult, mai ales statele suverane San Marino si Vatican. De ani de zile mi-am dorit sa vad Vaticanul si acest vis mi l-am indeplinit deoarece am muncit mult, iar cand am considerat ca am nevoie de o vacanta, am decis sa ma uit pe internet la bilete autocar Italia. Ce am aflat despre Vatican este faptul ca numele oficial este Stato della Citta del Vaticano si ca populatia sa nu depaseste cu mult 800 de locuitori. Cu alte cuvinte, este un stat mic si care mi-a placut foarte mult. Ce m-a atras la acest oras este arhitectura, iar cea mai veche bazilica ridicata este cea din centrul orasului, care a fost construita in secolul 4 si restaurata mult mai tarziu. Surprinzator am gasit si faptul ca Vaticanul importa gaze, alimente, apa si electricitate de la italieni si cu toate acestea, nu se platesc niste taxe si impozite, desi normal ar fi trebuit.

vatican

Prima data cand am ajuns aici, in peninsula, mi-am vizitat cea mai buna prietena, care este o persoana nespus de modesta si foarte talentata. Mie imi plac bratarile handmade si, in general, aceste obiecte create din imaginatie si pasiune. Iar buna mea prietena chiar si-a deschis un butic in apropiere de zona unde locuieste, unde am gasit-o lucrand de zor. Pentru ca ne vedem foarte rar, m-a imbratisat strans si apoi am inceput sa povestim evenimente din ultimii ani si cum au decurs lucrurile in mica ei afacere. Prima ei intrebare a fost legata de zborul cu avionul, dar i-am zis ca am ales varianta cu bilete autocar Italia, desi ma plictisisem grozav in autocar.

Italia, ca si tara, m-a fascinat, atat ca istorie, cat si ca populatie, ca mentalitate. In ceea ce priveste mediul, aici as avea o parere mai putin buna, pentru ca exista trafic rutier dens, iar in zonele metropolitane traficul este congestionat incat cauzeaza probleme serioase de mediu si de sanatate. Dar pentru ca, de fiecare data cand am venit in aceasta tara nu am stat mai mult de o saptamana, nu mi-am facut probleme prea mari in privinta traficului dens sau stiu eu ce alte probleme. Am vrut doar sa ma relaxez si sa uit de griji. Si mereu a fost mai mult decat o simpla vacanta departe de casa. De fiecare data cand am revenit in Romania, am adus cu mine si suveniruri, mai ales obiecte handmade ca masti, bratari, chiar unele obiecte facute din materiale reciclate.

masti italia

Sunt o pasionata de arta, imi plac oamenii frumosi si talentati, iar prietena mea este unul dintre acesti oameni care a investit bani si timp in pasiunea ei, iar prin munca a ajuns acolo unde este. In Italia am sa revin de fiecare data cu drag si am sa o vizitez, iar in privinta calatoriei – daca aleg avionul sau autocarul – la fel, am sa caut bilete autocar Italia mai ieftine si am sa ma avant la drum.